lördag 4 oktober 2008

fingervantar stickade på två stickor

Mönster på vantarna :
jag har lagt upp 45 m på stickor 3,5 stickar rätstickning. Vartannat varv
vänder jag innan de sista 15 maskorna stickas. det gör att de stickas med bara
hälften av alla varv vilket ger mudden på vanten. Efter 13 varv maskar jag av
för tummens längd i mitt fall 12 m. På nästa varv vid tummen lägger jag upp
22m stickar 13 varv maskar av 17 m. pekfingret lägger upp vid nästa varv 19 m
13 varv maskar av 19. långfingret lägger upp 16 13 varv maskar av 16m
ringfingret lägger upp 15 stickar 22 varv = lillfingret. följer sedan
fingrarna tillbaka Maskar av när tummen är klar. syr ihop vanten En
fingervante är klar. Gör en till likadant. Detta mönster är efter mina händer
har gjort tidigare efter avritade händer och det har fungerat bra.

Inga kommentarer: